Фахова компетентність вчителя
№ |
Показники (бали в дужках) |
2009-2010 |
2010-2011 |
2011-2012 |
2012-2013 |
2014-2015 |
|
1. |
Ступінь досягнення мети навчання |
||||||
1.1. Цілі не ставляться на уроках і викликають труднощі у вчителя при їхньому формулюванні. Цілі уроку не досягаються (1) |
|
|
|
|
|
||
1.2. Цілі навчання ставляться на окремих уроках, але не завжди досягаються (2) |
|
|
|
|
|
||
1.3. Цілі навчання ставляться і досягаються на окремих уроках (3) |
|
|
|
|
|
||
1.4. Цілі ставляться на кожному уроці, однак учні не залучаються до формування особистих цілей, підведення підсумків уроку. Проте цілі уроків, поставлені вчителем, регулярно досягаються (4) |
|
|
|
|
|
||
1.5. Цілі навчання формулюються на кожному уроці, учні залучаються до постановки особистих цілей і підведення підсумків уроку щодо досягнення особистих і колективних цілей (5) |
|
|
|
|
|
||
2. |
Оптимальність використання методів, засобів та організаційних форм навчання |
||||||
2.1. Уроки проводяться одноманітно; при розкритті тем використовується в основному переказ матеріалу підручника (1-3) |
|
|
|
|
|
||
2.2. Крім традиційних, використовуються засоби, організаційні форми й методи, що активізують діяльність учнів (4) |
|
|
|
|
|
||
2.3. У наявності оптимальне сполучення засобів навчання, організаційних форм і методів навчання, у тому числі авторських (5) |
|
|
|
|
|
||
3. |
Використання нових педагогічних технологій |
||||||
3.1. Про нові технології е деяке уявлення, застосовуються лише традиційні (1-2) |
|
|
|
|
|
||
3.2. Крім традиційних, використовуються деякі елементи нових педагогічних технологій (3) |
|
|
|
|
|
||
3.3. Добра поінформованість про нові технології та використовуються деякі з них (4) |
|
|
|
|
|
||
3.4. Використовуються оптимальне поєднання традиційних і нових технологій, що забезпечує ефективність навчання, формування компетентностей (5) |
|
|
|
|
|
||
4. |
Типологія уроків |
||||||
4.1. Немає системи у виборі типів уроків, спостерігається одноманітність типів (1-2) |
|
|
|
|
|
||
4.2. Епізодично практикуються різні типи уроків (3) |
|
|
|
|
|
||
4.3. Тип уроку визначається поставленою метою (4) |
|
|
|
|
|
||
4.4. Застосовуються типи уроків, активізують самостійну, пізнавальну, творчу діяльність учнів і які забезпечують компетентнісний підхід, високу якість навчання (5) |
|
|
|
|
|
||
5. |
Норми оцінки рівня навчальних досягнень учнів |
||||||
5.1. Не знає норм оцінки рівня навчальних досягнень, оцінює інтуїтивно (1) |
|
|
|
|
|
||
5.2. Знає норми оцінок знань. Але оцінює інтуїтивно (2) |
|
|
|
|
|
||
5.3. Використовує тільки поурочний і підсумковий контроль (3) |
|
|
|
|
|
||
5.4.Оцінює рівень навчальних досягнень учнів відповідно до встановлених норм, але не формує в учнів навички самоконтролю й самооцінки (4) |
|
|
|
|
|
||
5.5. Використовує всі види контролю, знає норми оцінювання і формує в учнів навички самоконтролю й самооцінки (5) |
|
|
|
|
|
||
6. |
Рівень використання виховного потенціалу предмета |
||||||
6.1.У процесі навчання вчитель лише частково реалізує виховний потенціал предмета (1-3) |
|
|
|
|
|
||
6.2. У процесі навчання вчитель досить широко використовує виховний потенціал предмета (4) |
|
|
|
|
|
||
6.3. Учителем досягається гармонічна єдність між набутими знаннями учнів й формуванням у них емоційно-ціннісного відношення до навчального матеріалу (5) |
|
|
|
|
|
||
7. |
Наявність системи позакласної роботи |
||||||
7.1. Система позакласної роботи відсутня, позакласні заняття проводяться епізодично (1-2) |
|
|
|
|
|
||
7.2. Система позакласної роботи розроблена, однак рівень її реалізації задовільний, охоплення учнів недостатньо високе (3-4) |
|
|
|
|
|
||
7.3. Функціонує ефективна система позакласної роботи, охоплення учнів високе (5) |
|
|
|
|
|
||
8. |
Використання наочності та ТЗН |
||||||
8.1. Комп’ютер, ТЗН і засоби наочності не використовуються (1) |
|
|
|
|
|
||
8.2. Наочність і ТЗН використовуються рідко, і як правило, неефективно (2-3) |
|
|
|
|
|
||
8.3. Наочність і ТЗН використовуються досить широко й ефективно (4) |
|
|
|
|
|
||
8.4. Наочність і ТЗН використовуються систематично. Обґрунтовано. У повному об’ємі й досить ефективно (5) |
|
|
|
|
|
||
9. |
Відповідність рівня підготовки учнів вимогам державного стандарту загальної середньої освіти |
||||||
9.1. Частково відповідає (1-2) |
|
|
|
|
|
||
9.2. В основному відповідає (3-4) |
|
|
|
|
|
||
9.3. Відповідає всім параметрам (5) |
|
|
|
|
|
||
10. |
Рівень досягнень учнів з предмету |
||||||
10.1. До 30% (1-2) |
|
|
|
|
|
||
10.2. Від 30% до 40% (3) |
|
|
|
|
|
||
10.3. Від 40% до 50% (4) |
|
|
|
|
|
||
10.4. Вище 50% (5) |
|
|
|
|
|
||
11. |
Результати участі школярів, у конкурсах, олімпіадах та інших творчих заходах (за три останніх роки) |
||||||
11.1. Учні ніде не брали участі (1) |
|
|
|
|
|
||
11.2. Учні брали участь у районних заходах (2) |
|
|
|
|
|
||
11.3. Учні стали призерами районних заходів (3) |
|
|
|
|
|
||
11.4. Учні брали участь у заходах обласного рівня (4) |
|
|
|
|
|
||
11.5. Учні стали призерами обласних заходів (5) |
|
|
|
|
|
||
Всього балів: |
|||||||
Рівень фахової компетентності: високий: 50- 55балів; значний: 39-49 балів; вагомий: 28-38 балів; нормативний: 17-27 балів |