ДОВІДКА

про підсумки моніторингового дослідження

організації науково-методичної роботи

педагогів НВК у 2013-2014 н.р.

 

На виконання плану роботи школи на 2013-2014 н.р. з метою виявлення рівня професійної майстерності, методичних знань та фахових умінь педагогів, у травні – червні 2014 р. було проведено моніторингове дослідження науково-методичної роботи педагогів закладу у 2013-2014 н.р.

В дослідженні взяв участь 21 педагог.

        Вивчалися наступні фактори діяльності педпрацівників:

- базова кваліметрична модель професійної діяльності вчителя;

- фахова компетентність вчителя;

- рівень професійної діяльності вчителя;

- рівень участі педагога  в експериментальній роботі;

- рівень самоосвітньої роботи вчителя;

- рівень готовності педагога до інноваційної діяльності;

- рівень психологічного комфорту вчителя.

Для вивчення були обрані форми діагностування та анкетування.

Базова кваліметрична модель професійної діяльності вчителя показала, що 93% педагоги знизили цей показник, 7% - зберегли його. На загальну оцінку вплинула відсутність участі членів колективу у конференціях, педагогічному ярмарку, виставках. Залишились незмінними показники у Хоруженко О.С.

Фахова компетентність педагогів показала, що 14% педагогів мають високий рівень, (у минулому році – 10%); 81% - достатню (76% - у минулому році); середній та низький показники відсутні, у минулому році: 10% вчителів показали  середній, 4% - низький рівень. Значний відсоток вчителів володіють достатнім ступенем досягнення мети навчання. Цілі ставляться і досягаються на кожному уроці. Крім традиційних, використовуються інноваційні форми і методи, що активізують діяльність учнів. Добра поінформованість педагогів про нові технології, які використовують у своїй професійній діяльності. Тип уроку визначається вчителями поставленою метою. Оцінюють рівень навчальних досягнень учнів відповідно до встановлених норм. У процесі навчання досить широко використовують виховний потенціал предмету. Наочність і ТЗН використовують досить широко. Рівень підготовки учнів відповідає вимогам державного стандарту загальної середньої та початкової загальної освіти.

Високу оцінку професійної діяльності за 2013-2014 н.р. має 5% вчителів, достатній рівень – 62%,  33% - посередній, низький рівень професійної діяльності відсутній. На досить високі показники професійної діяльності вплинули кваліфікаційна категорія вчителя, якість знань учнів, динаміка якості знань, результати ЗНО та моніторингових досліджень, результативність учнів в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах, інноваційно-освітня діяльність та позаурочна робота вчителя, навчально-методичне та матеріально-технічне оснащення кабінету, рівень трудової дисципліни та популяризація педагогічної професії.

За рівнем участі педагогів в експериментальній роботі 5% вчителів мають високий рівень, 14 % показали достатній, 19% - посередній показник, 62% - низький. Досить низькі показники експериментальної діяльності свідчать про незацікавленість педагогів у розробці власних проектів, методичних розробок, програм тощо, впроваджені їх у своїй діяльності, розповсюджені цих інновацій в інтернеті та пресі різного виду та рівня.

За рівнем самоосвітньої діяльності 5% педагогів мають високий показник, 9% - достатній, посередній – 62%, низький – 24%. Вчителі мають позитивне ставлення до самоосвіти та саморозвитку. Визначають важливим підвищення професійної компетентності, самореалізації, існує потреба у творчості. Педагоги володіють здатністю виокремлювати знання та вміння, які необхідні для розв′язання проблем у самоосвіті, оптимального визначення власних професійних можливостей. У більшості вчителів сформовані професійні знання та вміння. Шляхом самоосвіти  педагоги засвоїли та використовують під час НВП нові педагогічні технології. На результативність СОД педагогів вплинула відсутність участі і відповідно результативності у міських та обласних професійних заходах: конкурсах, виставках, конференціях, методичних семінарах, наявність власного педагогічного досвіду.  

Вивчення роботи з обдарованими учнями показала, що високого показника немає жоден вчитель. 62% педагогів мають достатній рівень, 19% - посередній, 14% - низький. Значна частина педагогів не мають серед учнів переможців конкурсів, олімпіад обласних та всеукраїнських рівнів. Значить немає чіткої систематичної роботи в цьому напрямку.

Рівень мотивації до інноваційної діяльності свідчить: 14% педагогів мають високий рівень, 38% – достатній, 48% - посередній, низький рівень – відсутній. Тобто 52% вчителів мають високий і достатній рівні мотивації, а це половина колективу. Значна частина не має чітких цілей у своїй інноваційній діяльності, через це можуть реалізувати свої можливості.

Анкетування вчителів показало, що 23% педагогів відмітили оптимальний рівень забезпечення методичного кабінету, 58% - як достатній, 19% - задовільний. Вивчення потреб педагогів відбувається у закладі через бесіди та анкетування. На думку педагогів на якість методичної роботи вчителя впливають методична рада, методичне об’єднання,  діяльність заступника директора, методистів МВО, самоосвіта, вивчення досвіду роботи колег. Потребують удосконалення стосовно підвищення якості методичної роботи в НВК питання:       написання наукових праць, методичних розробок та подання їх до друку в періодичній педагогічній пресі; знання психології. 57% вчителів визначили, що методична робота повністю впливає на розвиток творчої активності педагогів закладу, 43% - частково. На  погляд педагогів найважливішими  результатами методичної роботи для НВК є

•   розвиток особистості вчителя;

•   розвиток професійних якостей;

•   розвиток сучасного стилю педагогічного мислення;

•   збагачення професійних знань;

•   динаміка успішності учнів.

На думку 91% вчителів заклад має достатній рівень апробації та впровадження у навчально-виховний процес інноваційно-освітніх технологій.

За загальною оцінкою професійної діяльності визначено рейтинг вчителя за видами та введено в узагальнену таблицю. Для кожного вчителя розроблено індивідуальні рекомендації (див. таблицю). Найвищий показник має Касья Л.Г.(збереження статусу), найнижчий – Крат В.І.(змінений статус – у минулому році була Шпак М.С.).

З вище сказаного можна зробити наступний висновок: педагоги школи володіють грунтовними фаховими знаннями, постійно поглиблюють професійні знання та навички, усвідомлюють завдання, висунутих суспільством і вимогами часу, підвищують рівень самоосвіти, осмислюють досягнення і участь в реалізації ідей педагогічної і психологічної науки, що сприяють вирішенню актуальних проблем навчання та виховання, удосконалюють науково-експериментальну діяльність, підвищують рівень знань з теорії та методики викладання предмета, покращують уміння і навички, що необхідні для реалізації НВП, завдань, які стоять перед сучасним закладом.

Проте необхідно підвищити результативність учнів в олімпіадах, конкурсах обласного, всеукраїнського рівня, залучати обдарованих та здібних школярів до навчання в ДВ МАН, активно долучатись до публікацій своїх методичних матеріалів у фахових виданнях, у блогах-сайтах, долучатись до участі у всеукраїнських, міжнародних професійних конкурсах.  

Рекомендації:

1. Педагогічному колективу:

1.1. Продовжити роботу над підвищенням результативності професійної діяльності.

1.2. Активно впроваджукати інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховний процес.

1.3. Систематизувати роботу з обдарованими та здібними учнями.

1.4. Продовжити впровадження у практику роботи елементи передового педагогічниого досвіду вчителя-методиста Сіроух Г.О.

1.5. Долучатись до публікацій своїх методичних матеріалів у фахових та педагогічних виданнях, розміщувати у блогах-сайтах, до участі у всеукраїнських, міжнародних професійних конкурсах.

2. Вчителям природничо-математичного та суспільно-гуманітарного циклів предметів:

2.1. Залучати обдарованих та здібних школярів до навчання в ДВ МАН.